Så va de måndag igen...

... och helgen har gått väldigt fort.
I fredags var farsan och jag med farfar på sjukhuset och flyttade han o farmors "tillhörande" från Handen till Skogås, farfar börjar bli dement och farmor är snurrig.. huuuaaa jag ska inte bli gammal.
Efter det så var det järnet hem och hämta sambon o Carro och sen vidare till systersonen, Tobias, som fyllt 18 år. Jättemysigt och lite småtugga (vilket var kanonbra eftersom jag inte hunnit äta något). Carro drog därifrån och skulle ut med några kompisar och sambon o jag åkte hem till Maya.
På lördagen skulle Carro hjälpt honom med att handla gipsskivor o sånt där, men eftersom hon inte var hemma förräns vid 5-tiden på morgonen så åkte jag med honom ÄVEN att jag var stressad inför tjejmiddagen jag skulle ha på kvällen. Iaf så ringde Carro o undrade var vi var eftersom hon lovat att hjälpa till, men hon fick hjälpa till när vi kom hem istället så jag kunde börja och förbereda.
Jag hade de mesta under kontroll när de första började komma och hade till och med hunnit duscha!!!
Vi hade trevligt och mysigt och Carro, Jennah o Jocke kom förbi en sväng för att sedan åka iväg på ytterligare galej (och komma hem vid 5-tiden igen). En av tjejerna sov kvar och vi kom isäng runt halv 2 (puhh, jag är lite för gammal för de här), men allt var frid o fröjd.
(En liten parantes, min kära sambo var hos en kompis och skulle ha lite trevligt, men efter typ 1 glas vin, 1 glas öl och 4 små jäger fick dotra mi åka och hämta honom, han var vääldigt onykter)
Söndagen så sov vi länge, även Maya (men vi var ute med henne runt halv 1 så de va tur de) och de hade snöat som 17 så jag fick ut o skotta infarten och försöka köra lite med min bil fram och tillbaka så att Cissi kom ut med sin bil. Min älskade sambo låg heeela dagen..
Det blev ingen första advent med glögg, pepparkakor och lite pyssel... Men jag fick iaf fram lite ljusstakar och lite slingor, som dotra o jag satte upp. Jag kände att min kropp inte heller var i balans...
På natten till måndagen så började Corvetten att larma!!! Klockan var runt 2 och sambon gick ut o kollade läget.. Maya var uppe o vandrade så både sambon och jag var helt slut! Ont i kroppen, huvudvärk och helt matt.... Så faktiskt så sjukskrev jag mig idag och även sambon... Vet inte om vi har fått något eller om vi bara är slutkörda... Jaja, jag ska iaf vara hemma imorgon också.. (ringde in på ett möte idag och ska ringa på ett imorrn, men förutom de så är jag sjuk).
Sambon har vilat idag och jag har tagit det lugnt, hoppas på att få krafter och även få sova inatt!!

Kommentera här: