Äntligen fredag - check!

Jaa, idag var det en "jobba-hemifrån" dag med mycket telefon... Carro kom hem på fm så vi fikade och åt leverpastejmacka.. smarrigt

På en farsdag för några år sedan köpte jag en tavla åt min far där det stod "När allt är som värst, ring pappa" och det är precis så jag känner nu... Fast så kom jag ju på att jag är ju faktiskt vuxen och får ta tag i mina bekymmer själv (även om min pappa stöttar mig)... Varför ska allt kännas så jobbigt ibland? Kan man inte få ett "lyckopiller" som gör att man blir glad igen?? Fast självklart INGET man blir beroende av!!!

Idag så har iaf det varit cruising på Sveavägen, som det är sista fredagen varje månad.. Självklart bara under sommarperioden... Sambon o jag mötte upp Uffe i sin lila rod och åkte och hämtade Cissi för vidare färd in mot stan... Vi parkerade och jag, min dumma nöt, trodde vi skulle gå och titta på bilar, men vi skulle stå där och Uffe tog fram campingstolar. Cissi och jag gick till 7-eleven och köpte kaffe o muffinsar och tillbaka och mumsa.. Kompisar till Uffe kom dit så det blev som en hel camping-by.. Mysigt! Vi satt och tittade på bilar, ja iaf så satt jag och pratade och det var hur trevligt som helst... Sen åkte vi en sväng och så kände jag att vi måste hem till hundarna och gå ut med dem... Och vi åkte hemåt samtidigt som det bara kommer fler o fler bilar in mot stan, snacka om dålig timing.. Men hade jag varit smart så kunde jag ju bett min systerdotter passa hundarna så hade vi inte haft brådis hemåt... Men man lär så länge man lever :)

Rastning av hundarna när vi kom hem och sen drog jag ett varv med snabeldraken för att få bort lite hundhår, Maya fäller som 17!!! Det är som att ha en yttre vit päls på sig och jag hoppas det går över väldigt snart!! Hon brukar inte fälla, men gissar att det är beroende av hennes "jäst-svamp" som hon har på tassarna... Jaja, medicineringen är över så nu är det bara att bada hennes tassar med schampo varannan dag...

Imorrn ska det bli sooool och jag hoppas att jag kommer att lägga mig i solstolen och läsa tidningar, men men min sambo tror att jag bara ska göra som Alfons innan jag hamnar där... "Ska bara..."
Vi får helt enkelt se vad dagen har i sitt sköte!

Kommentera här: