Måndag morgon på jobbet

Och jag har hunnit med en hel del, typ fikat fikat o fikat (haha inte riktigt så), jag har klarat mig från möten än så länge för min kollega tog dem - härligt!

Min fd arbetskamrat skulle ha besökt Trygghetsrådet idag, men det blev inställt pga sjukdom och jag blir lite låg eftersom jag visste att hon sett fram emot besöket och behövde få den info som de har.. Tycker att det är tråkigt, men som tur är har hon fått en ny tid... Jag hoppas verkligen det händer nåt där snart...

Idag så är min kära yngsta dotter hemma och tar hundarna, så imorse var jag uppe tidigt och åkte iväg.. Eftersom de har öppnat Södra länken så gick det rätt fort halvvägs och sen köer andra halvan, men vad gör väl de ;)
Jag har sovit skönt inatt och bara vaknat 3 ggr - lycka!!

Solen skiner och det är verkligen INTE slutet av november, men vädergudarna måste va lite tokiga för att orka med all snö till julafton :)

Snart så kommer min kollega o då ska vi äta våra goda lunchpåsar :) Idag har jag julkorv med rotmos, det är inte alls som mamma o pappas, men i nödfall så duger det...

Jag har nyligen bytt några ord med min kära äldsta dotter och det var väldigt skönt att höra att hon ändå var pigg!! (De har ju haft maginfluensa o sånt jox.) De kommer ju upp till jul och då ska jag få mysa med mitt lilla barnbarn så mycket jag får, hon vill säkert INTE att mormor ska hålla o gosa med henne, men lite får hon väl tåla haha...

Jag skulle vilja vara ledig och bara göra saker som är roligt (hmm eller nödvändigt) som typ städa, julfixa, baka o sånt.. Jag har ju fått "krav" av mina svägerskor att jag ska va som hon i "Tomten är far till alla barnen" - mamman som fixar allt och bjuder in alla.. Jag lovar faktiskt att det INTE kommer att hända, men det skulle vara lite kul att få lite tid o fixa o trixa på, jag har ju semesterdagar kvar men men...

På lördag är det min tur att spela och jag önskar att det blev massor med miljoner såhär lagom till jul, så att man inte behöver fundera på pengar och då kan jag ju bara va ledig :)

Nää, nu är det dags att ta fram lunchpåsen och njuta...
Ha en underbar dag!!

Kommentera här: