Shongqing!!

Idag är det onsdag och klockan är 6.40, vi ska äta frukost 7.15 för att sedan bli hämtade kl.8.00 för färd mot kontoret. All restid tar 1 timme - säger de... Antingen går de fortare eller så tar de längre tid :)

Igår så var vi på en restaurant som jag har sett på tv, den ligger typ 39 våningar upp (alla hus är jättehöga här) och så snurrar den... Väldigt scary! Det går inte fort runt, men det känns.... Fönstrena var väldigt smutsiga där så det blev inte så bra bilder,



Vi svenskar promenerade lite när vi kom fram, kineserna tar tupplurer! Iallafall så hittade vi ett ställa där vi handlade vanliga munkar på och nån saffranslängd för en person och en lejonbulle (som egentligen var en pirog)



Shongqing's invånare är 39 miljoner! Jättemycket mer än Sverige! Det är mycket smutsigare här än Shanghai, men inte mycket västerlänningar alls...
När vi kom till hotellet så sa de att vi hade beställt rökrum, jag tror inte vi hängde med när de förklarade det i receptionen, men iaf när jag kom till mitt rum så luktade de mögel o rök = inge bra o i Walles rum hade nån pyrt in hela rummet, så han o jag gick ner till receptionen och ville byta... Men då fanns de inga rökfria rum (hotellet har typ 29 eller 39 våningar så de finns rum), iallafall så tillslut fick Walle o jag titta på större rum som hade varit rökrum och båda två funkade, så nu har jag ett stort rum med "walk in closet" och både dusch o badkar!



Stora sängar!!


De finns alltså plats om någon orkar komma ner ;)



Halva badrummet, till vänster badkar och till höger dusch

Nu är det dags för mig att gå och sminka mig lite, duschade igårkväll för luften är inte den bästa.. Lite kvalmig och smutsig, jag blir svettig hela tiden och så känner man sig som om det är en hinna över ansiktet så våtservetter är kanonbra!

Kommentera här: