Vad säger man?

Början på slutet, slutet på början, en ny era kommer att starta, nu kommer en ny epok, en ny vändning i livet...

Iallafall så är det någonstans där jag befinner mig nu, det finns många ord för att formulera det fast jag vet inte riktigt vilken som är rätt för mig..
Jag känner mig i ett vägskäl och oavsett vilken väg jag väljer nu så kommer ett nytt vägskäl straxt igen.. Jag ser inte det som något negativt, att få välja igen alltså - jag gissar att det är väl det som alla gör hela livet, väljer o väljer...
Men var går gränsen på vad man väljer!? Stanna när du mår dåligt?! Ta ett steg tillbaka och reflektera, när du stöter på något som inte är enligt dina principer?!
Samtidigt om man är två eller flera så är det väl viktigt att alla åtminstone väljer något eller tar ställning...  Iallafall är det vad jag tror... Visst så finns det folk som låter "ödet" välja åt dem och de glider runt bananskal, men hur många är de som lyckas så?

Jag håller iallafall på att fundera på var jag är på väg och hur vägen den närmaste tiden ska se ut, vad är det jag vill och framför allt, vad är det jag inte vill...
Det finns massor att bita i och tyvärr så är tiden för egen reflektion inte så stor som jag önskat, men det kommer nog att ordna sig..
En av de viktigaste punkterna för mig är att inte bara lägga sig ned och låta andra köra över mig med en ångvält!

Ha en underbar dag, det ska jag ha :)

Kommentera här: