Nu e jag sådär duktig igen och glömmer blogga

Idag är det söndag och jag var hos läkarn i måndags och fick penicilling för bihålorna (utan att ta prov = bra läkare som bara litar på mig när de verkligen säger att de försöker undvika penicillin, men men de är ju den lokala vårdcentralen). Sambon har varit o tagit prover 2 ggr, men han har "bara" virus och är fortfarande inte pigg efter typ 5 veckor. Iallafall, så var jag hemma från måndag till torsdag och var sjuk och vilade och började smygjobba på fredagen (sambon va sjukskriven hela veckan).
Lite som hänt i veckan ändå:
Onsdag - Carro, hennes svärmor Marie och jag var på fiskspa och det var otroligt häftigt! Fiskarna blir aldrig mätta och skulle kunna hålla på hur länge som helst! De kittlade värst när de var under hålfoten. Jag hade tur, sambon både körde in och väntade på mig och sen körde hem - härligt att slippa åka kommunalt.
Fredag - Carro o Penny kom hit (Wiktor va o åkte scoter i Dalarna) och Micke, Mickis o Ofelia kom och så åt vi middag. Oxfilé med chevre ost och sötpotatis och sallad - smarrimums. Vi hade en lugn kväll efter maten :)
Lördag - vi passade jåttan (Penny) när Carro drog till ICA Maxi och handlade blomma + leksak eftersom hon skulle till sin pappa o fira att nån/några fyllde år.
Sambon o jag åkte till VH och gick till hundgården (såklart va de tomt där) och sen upp o sa HEJ till Micke, Mickis o Ofelia + Mickis syster o barn som sovit där... Järnet hem för morsan o farsan skulle komma o fika, de hade köpt med sig fikabröd och vi satt o mös - härligt. Carro o Penny kom hem och farsan skrattade för att Penny var sååå liten och morsan var rädd att hon skulle bita henne i fötterna (Penny är inte större än en 1liters mjölkförpackning och kan inte tugga på morsans tår för de är för stora), straxt efter halv 3 så kom Johnny, Jullan, Hanna o Anton och möös med Penny och barnen var också rädda för att hon skulle bitas med sina sylvassa små tänder...  När de åkt så drog Carro o Penny till Jennah i Handen en sväng, men de skulle va hemma till 6 för Carro skulle göra oxfilépasta till oss... De var väl hemma straxt före 6 och det var JÄTTESKÖNT att Carro gjorde maten! Och smarrigt förståss.. Sen slappade vi i soffan, Carro och jag (sambon satt vid datorn) och vi fick öl o jäger! Pratade med Angelica i telefon och Robert hade gjort tigerkaka, de hade tittat på nåt tvprogram - cakeboss och då blev Robert inspirerad!
Söndag - Carro o jag åkte till Maxi för att jag skulle på apoteket och där mötte vi upp Lina och hon följde med hem. Sen åt vi varma mackor och pratade. De åkte iväg sen och skulle till djuraffären och till en kompis till Carro. Det blev väldigt tomt härhemma och jag försökte bli pigg genom att baka en tigerkaka!! Undrar om den smakar lika gott som Roberts! Jag får be sambon smaka sen eftersom jag inte är förtjust i fikabröd..
Det snöar som 17 och jag har ingen större lust att gå ut, men hundarna måste ut... Som tur var så tog sambon de nyligen...

Kommentera här: