För 30 år sedan...

Befann jag mig vid den här tiden på BB med en stor mage och däri låg min underbara äldsta dotter! Hon ville inte riktigt komma ut än så hon höll emot till 11.07...
Så jag hade fått bedövning o sånt och var väldigt trött, men snart fick jag uppleva glädjen och lycka att få ett barn, att få upp henne på magen, kolla fingrar och tår, höra henne skrika och veta att hon då börjar sin resa i livet!!! Och att jag som hennes mamma/ledsagare/guide/förebild ska göra allt i min makt för att göra hennes väg i livet så bra som möjligt (självklart har jag känt hela vägen att jag kunde gjort mera, kanske gjort annorlunda, kanske lagt mer fokus osv jag tror att min roll som mamma alltid har skulle kunna förbättras och om jag skulle få barn nu skulle det vara annorlunda eftersom jag har mer erfarenhet - nu är det fokus på barnbarn istället)
Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva hur mycket denna lilla varelse gjort mitt liv bättre, men så är det och jag skulle aldrig vilja ha det ogjort (självklart betyder hennes lillasyster precis lika mycket för mig)
För 30 år sedan började resan som fortfarande pågår och att hela livet är en läxa där vi får samma saker om och om igen tills vi lär oss något (visserligen finns de olika stolpskott där det inte fungerar på, @jessica - hur många % är de som är normala?)
Jag är glad att få vara med på denna resa och njuter av att den fortsätter!
Och till dig mitt lilla knyte - jag önskar dig all lycka och framgång i hela ditt liv!
Jag älskar dig av hela mitt hjärta Angelica 💖
1 Angelica:

skriven

Tack älskade mamma! <3 kunde inte fått en bättre mamma än dig

Kommentera här: