Äntligen måndag igen...

Och helgen har rusat - som vanligt!
Fredagen var lugn o behaglig, väl hemma från jobbet så gick jag på långpromis med tjejerna och de va riktigt skönt. Middag blev rester - går igenom frysen och har gjort lite storkok såsom tex lasagne o gratänger... Funkar bra och skönt att både få matlåda och kunna ha färdig mat och bara micra.. Lugn kväll också.. Jag bakade lussebullar i långpanna och gjorde fudge. 
Lördagen = sovmorgon och planera en gemensam morgonpromis. Dock så skulle jag prata med maken innan jag gick till bilen o Sigrid smet ut för att hon såg tok-tjejen med de rakade schäfrarna vid infarten.. Hon sprang o skällde o jag sprang o ropade... Tjejen blev irriterad o de förstår jag och jag fick tag i Sigrid o drog in henne på tomten... Som tur var gick allt bra - denna gång 😫😱
Jag hade tänkt tvätta bilen, men alldeles för lång kö så vi hämta upp mamma och åkte till Carro Wiktor o Haylie för att maken skulle hjälpa till med lister i köket. Mamma o jag tog Haylie o mina hundar och gick ut o promenera o gunga lite. Sen blev de middag, kyckling och klyftpotatis mums! 
Både Carro o Wiktor hade jobbat på som 17 så det går framåt hela tiden. 
På hemvägen så släppte maken av mig o tjejerna vid Lida allé o vi började gå hemåt, men jag fick byta väg 2 gånger för att de va 2 älgar, den första låg på ängen i mörkret och den andra stod i diket o käkade - de är ju inte riktigt så att jag vill ha dem närmare.. Hua.. Som tur gick de bra o älgarna bara tittade på oss.. Lite mycket jobbiga upplevelser på samma dag.. 
Söndagen körde samma start som lördagen fast inte så lång promis utan den blev betydligt kortare.. Sigrid var öm i framtassen.. 
Jag såg fram emot en lugn hemmadag och bara få lite ordning, men igår upptäckte jag att min telefon är helt trasig i sidan så jag beställde en ny i Farsta (kommer troligen tisdag), lämnade in sleeping sheep - pannbandet med inbyggda hörlurar som hade slutat fungera så eftersom garanti fortfarande fanns kvar fick jag nya 😀 och sen förbi netonnet och lämna in Sonny (dammsugaren) för att se om han behöver justeras eller om vi bara fått ett måndagsex... Fasen va skönt det kändes att få bort dessa "bumlingar" från att göra listan! Hämtade ut lite paket från hm också.. 
Efter maten åkte Enya o jag till mamma o lämnade matlådor o Liselotte Lina och Tobias var också där. Blev lite prat och skratt och bara Tobias drack kaffe, men jag kunde inte somna ändå.... Skönt att bara hoppa in i duschen o sen efter sista kiss-promis bara krypa ner i säng... 
Imorse blev de sovmorgon och går direkt till annan byggnad för möte hela fm... 
Ha en underbart härlig vecka! 






Kommentera här: