Torsdag o bara 2 grader ute!

Fast de ska bli varmare och jag tog på mig min parkas, en av de jackor som inte (förhoppningsvis) blir för varm - vi får se!
Jag är på väg till jobbet igen, kroppen är väl inte riktigt nöjd med de påhittet fast vi provar. Funkar de inte så är de bara att åka hem igen.. Jag tror att Enya också är dålig, hon är förkyld o nyser o har sig. Det påverkar ju henne också och hon har ingen större lust att promenera flera km OM vi inte går på nåt roligt ställe förstås.. Sigrid kan faktiskt också haka på då, kanske inte samma entusiasm dock. 
Idag så är de kundkväll på maxi och maken behöver kemtvätt sin kostym, så vi ska väl lämna in den någonstans. 
Längtar till mina håriga juveler och jag undrar verkligen om det är bra att jobba så mycket som heltid? Jag skulle kunna gå ner i tid och jobba mindre för att hinna göra annat, det har blivit mycket tankar som kommit ikapp mig när jag tillbringat 3 dagar i soffan - inga speciella utan mera allmänna och bra funderingar och samtidigt så har jag ändå varit sugen på mat och planerat middag - det är inte mina tankar fokuserade på när de gäller mat på vardagar i vanliga fall utan jag behöver göra en matlista att följa eller ta ifrån. 
Skönt att de inte är så mycket folk på tåget idag, fast de är väl ingen som tror att de ska komma fram o tar bilen istället eftersom det varit strul i varje dag i snart en vecka.. Annars är de bara småstrul hela tiden, men ni har det varit stora strul länge.. Hehe jag kanske i te kan komma hem sen... Då hoppas jag att maken möter upp mig 😀


Kommentera här: