Söndag allaredan och sista söndagen i oktober!

Jaa allaredan söndag och vi har ställt om klockorna så klockan är ju egentligen 20 fast ändå inte eftersom det var sommartid... 
 
Jag har ändå hunnit med massor tycker jag, fast såklart skulle jag kunna va lite ledig lite...
Fredagskvällen gick i skaldjurens tecken och Carro och Haylie kom hit och mös med oss... Såå underbart att ha dem här och kunna umgås lite... 
Lördagsmorgon så duschade tjejerna medan jag pratade med morsan och mamma säger - ge Haylie en kram från mig. Varpå jag berättar det för Haylie och direkt springer hon till mig för att kramas.. Gullungen...
Vi åkte ju till symässan på lördagsmorgonen och njöt i fulla drag, tja eller Carro o jag tyckte det var toppen toppen (fast inte så mycket att handla ändå) medan Haylie tyckte de var roligare att springa runt eller äta russin.. Vi hade limpmackor med stekt ägg med oss och lite frukt o så, men köpte varsin smoothie (som inte var en hit) och kaffe...
Vi åkte förbi Liselotte med familj efter det så att Liselotte klippte håret på Hallonkan, vi köpte med oss frukt istället för fikabröd - mums! Haylie pratade mycket om Jeppe, Boakim/Bocke och Pontusss och jag tror hon njöt när även Tobias var hemma och såklart Lina och Thomas också! Riktigt mycket uppmärksamhet fick den lilla solstrålen. De åkte hem på kvällen för Carro skulle ju jobba intro på söndagen..
Gick o lade mig tidigt och lyssnade klart på ljudboken så nu måste jag hitta en ny. Klockorna ställdes ju om imorse så de blir ju lite konstigt, men det ordnar upp sig... Uppe och ute vid 7 på en skogspromis innan frulle och idag så hade jag bestämt mig för att ha gympabyxor och så blev det :) Heeela dagen!
Vi gick en promis vid lunch vid Åby ängar i den lilla kyliga snö-blåsten, men helt ok. Träffade på Cissi G med Solo o Java och pratade lite.. Åkte sen hem och lunchade lite.. Michael, Ofelia och Wilmer kom förbi och bytte till vinterdäck och ungarna var inne och ritade med mig samtidigt som jag gjorde ett kålrot, potatis, morots- och blomkålsmos så att mina matlådor denna vecka blir fixade! Tillsammans med korv då istället för fisk...
Efter det så mötte jag upp Liselotte, Lina, Enzo och Lexus vid Pålamalm och hundarna fick springa av sig lite och såklart snöade det lite igen.. Fast vi har inte alls lika mycket snö som de har längre neråt i landet... För min del kan vi vänta ett tag till..
Nu har jag duschat, sytt i 25 min och nu tagit ett glas rött och satt mig i soffan och tittar på "Tårta, Tupp och Timjan" på SVT1 Play... Ska hitta en ny ljudbok som jag kan lyssna till innan jag somnar... 
Ser fram emot en härlig vecka och jag tror det händer mycket skoj..
Njut av livet och gör det som känns bra för DIG - det finns ingen annan som du!!
 
 
 
1 Lisa:

skriven

Tack för sällskapet idag 😍
Ha en underbar vecka!!
Kram kram

Kommentera här: