Fredag o på väg till jobbet..

Jag fick sms av Carro igår kväll på en bild på Mayas brorsa Petter och att han hade fått somna in igår.. Jag tror att det var den sista i Mayas kull som gick bort..
Tråkigt tråkigt..

Jag har en tjejlunch att se fram emot idag med några härliga kollegor och sen är de julbord med min underbara familj! Tyvärr är min äldsta dotter inte här och de kommer inte med... Det ska bli kul och avkopplande och att bara kunna vara utan att de blir massa tjafs mellan syskon eller barn, jag tror det handlar om respekt - du kan ta en kamel till vatten men inte tvinga dem att dricka... Alltså jag (eller nån annan) kan påpeka saker utan att de blir liv, men mottagaren bestämmer själv vad och hur den vill göra...
Just de här om att "nån" anser att "nån annan" ska göra nåt för att person 1 tycker det är rätt utan att tänka på hur person 2 anser och hur person 2 har blivit behandlad! Folk har sådan förmåga att berätta för andra vad som ska göras istället för att göra nåt bra av livet själv.. 
Fast jag tänker inte predika såhär på denna underbara fredagsmorgon när tågen är försenade, men hela min dag kommer bli bra ❤️ Njut av livet och tänk på att det finns en mening med allt, även om de kan va svårt att se... 💕
Bjuder på ett kollage från Luciafirande i Blå Hallen


Kommentera här: