Tårrrta på en torrrsta

Japp, tårrta på en torrsta blev de igår när en leverantör ville fira att vi skrev på leveransgodkännande och stängde projektet.. Den firman gillar tårta - vilket inte jag gör, men de gillar att fira händelser och målstolpar - det gillar jag! Det är något som vi på mitt jobb inte är såå bra på.. och det går att förbättras!

Annars vet jag att mamma Liselotte Lina Jesper Jocke o hundarna åker till landet idag - blir ju sugen på att åka ner... Fast hoppas på bättre väder ...
Der känns som om jag ska gå på semester idag och jag har ju en hel vecka kvar att jobba!!!  Jaja, de blir iaf lugnare nästa vecka...
Och imorgon är de bulle-promis - OM vädret tillåter...
Imorse såg jag att en av mina gamla vänner, Vera läder (Veronica, Stephen o Denice mamma alltså) ska sälja sitt hus i kolartorp och flytta nånstans... De har haft båt, bott i radhus, köpte lägenhet i Spanien, skaffa husvagn och ska nu flytta... Lite sökande efter det perfekta boendet kan jag tycka och samtidigt blir jag sugen på att också göra en stor förändring, köpa husvagn eller lägenhet i Spanien (vet inte ens om jag vill ha det) eller så skaffar jag en kennel (NOT) för att jag fick dem kommentaren i onsdags... Haha när, de är mycket nu och jag behöver ledigt... Och helst bra väder = det inte regnar och är kallt ute i juli.
Apropå det så mötte jag en dam som cyklade - med mössa och vantar och täckjacka!! Visserligen cyklade hon o de blåste som 17, men i början på juli är det fel kläder....
Nu stundar en arbetsdag som jag troligen kommer att korta ner lite och ikväll ska vi äta potatis som vi ska plocka upp från hinkarna hemma!


Kommentera här: