Måndag i mars!

Och mycket har hänt både hemma och i världen... Vi har det där förbenade öl-viruset som är som en dålig film och som påverkar i princip alla i nån form...
Eftersom alla ständigt pratar om det så fokuserar jag på vad som har mig i min tillvaro istället...
Jag jobbade hemifrån torsdag och fredag förra veckan och på fredagsmorgon var det inlämning och tandrengöring, kloklippning och vaccination av lilla Sigrid. Hon ville verkligen inte bli lämnad av mig och när jag kom och hämtade henne så blev hon glad... Dock så var (är fortfarande) hon väldigt öm i tassarna och kloklippningen blev väldigt bra och mycket klor försvann och slipning gentemot själva tå-spetsen (där hennes klor varit vassa) - det blir bra, jag önskade att de inte var så ömma fortfarande bara..
Fredag eftermiddag begav jag mig för att hämta Emma, hämta mamma och Marianne och så till Saltsjöbadens Grand Hotell där det var spa dags... Och där mötte vi upp Liselotte, Lina, Jessica och Carro - och ombyte och så spa i bubbelpoolen och sen bassängen (jaja, jag fick ta ett incidentmöte kl. 16.00 i bikini) och sen var det middag kl. 18 - fint ska de va och allt kanske inte vara i min smak, förrätten var bäst, laxtartar, ankan till huvudrätt var sådär - hade varit bra om jag gillat kött och semi freddo till dessert var inte riktigt min favorit heller (jag la över lite till både Liselotte och Lina) - till detta var det ett dryckespaket bestående av en ljus öl från Ekerö, rött vin och ett sött dessertvin. 
I baren sen tog jag en GT med en riktigt god gin och där vi spelade nåt spel med en planka med sågspån på... 
Planen var att gå upp och simma kl. 7 dagen efter, men de blev inte så utan vi väntade på frullen 7.30 och tog sen en promis runt och sen vid 9-tiden rörde vi oss hemåt så lördagen blev lång (och jag var trött)
På söndagen fyllde en av mina älskade systrar år - Liselotte! Så de va fika kl. 13.00 och innan dess så blev de en hundpromis hos Jessica och vi åkte till Farsta och hittade bra presenter till Liselotte <3
På måndagsmorgonen så hade mitt munsår brytit ut (förkylningen alltså) och huvudvärk de lux och bihålorna - så jag fortsatte att ligga kvar i sängen....
Nu kör vi en lugn sofftillvaro (maken är lite i samma sits) och Sigrid håller mig sällskap... Vi har varit ute på en liten promis och lekt lite med bollar.. Jag får lägga lite spår på övervåningen senare <3
 
 
 
 

Kommentera här: