Sammanställning 2020

2020 – genomsyras av bubbel och förkylning – och distans pga Covid-19

Januari

Mamma och jag startade nya året i Gråbo och passa tjejerna ifall Mila ville komma tidigt, men hon väntade till den 9:e

Och jag startade det nya året med lite feber och förkylning.

Nystart på utbildningsförvaltningen, men (nästan) samma arbetsuppgifter – nya arbetskompisar i alla fall 😊

Mila kommer till världen

Sam blev 1 månad

Julia blev 18 år

Sigrid opererades igen

Vi bytte julklappar till Ofelia och Wilmer

Vi började med en firma för provstädning

Carro, Haylie, Sam och jag åkte ner till Gråbo

 

Februari

Korvgrillning I Tyresta by med underbara människor

Firade alla hjärtans dag med kasse tillsammans med Fam Johnsson5 (Johnny o Emma)

Förkylning såklart

Rensade ut köket på landet inför renovering

Wilmer och Sigrid firar födelsedag

Mamma o pappas bröllopsdag

Och ett surprise bröllop mellan Wiktor och Caroline ❤

 

Mars

Tjejträff med middag och Pernilla Wahlgrens Hybris-show

Förkylning såklart

Covid-19 – kom och ställde till de för oss alla i världen

Tjejspa i Saltsjöbaden – de va inte många där som tur va

Många träffar bli inställda, så även dopen för Sam o Mila

Börjar jobba hemifrån

Gynnar det lokala bageriet – bakelser, även om det inte är det bästa att äta

 

April

Påsk blir ovanligt, inget gemensamt firande utan alla firar på varsitt håll.

Vi får en jättefin påsk-påse av Fam Johnsson 8

Maken o jag gjorde varsin påsk-bricka och levererade till våra mammor

3 härliga påskkärringar kom och letade påskgodis i vår trädgård

Jag fick nya planteringslådor som maken fixade

Städdag på landet gjordes av Liselotte, Lina och mig

 

Maj

Svea fyller år

Förkyld

Jobbar hemifrån

 

Juni

Jesper tog studenten

Jag köpte en sprillans ny bil (kommer inte hända igen)

Andreas kom till familjen och min stora lillasyster fick en ny roll att glädjas åt ”farmor”

(såklart fick Jonas o Emma också nya roller som mamma o pappa)

Midsommar firades utomhus hemma hos oss på gräsmattan och vädret var verkligen med oss

Firade Hayliés dag

Ronnie hade också utomhusparty

 

Juli

Carro blir 30

Överraskningsparty utomhus för Anton som blev 15

Jag blev firad på min dag också och hade bra väder

 

Augusti

Njöt av tillvaron

Firade Netlié och Alina

Firade Michael

Taket på uterummet blev nytt och bättre

 

September

Fixa och dona

 

Oktober

Dop för Andreas – distans och i lokal

Firade Teo 18 och Jessica

 

November

Halloween hos Fam Johnsson 5 – distans på 3 våningar

Tobias blir uppvaktad

Förkyld o hostig

Tog Covid-19 test som var negativt

 

December

Angelica fyller år

Sam blir 1 år

Jul blev med Fam Harling-Johnsson, Fam Grönlund o Thommie, Marie och Jonas Grönlund

Juldagen blev grillning av korv och lite fika på distans – vi höll oss ute och i ladan med infravärme

Nyår blev lugnt med massor av god mat

Firandet av Ofelia blir den 2/1 2021

Bitmoji Image

Kommentera här: