Sista dagen av juli månad 2018

Ja, tänk vad tiden rusar iväg... Vi (alltså maken o jag) hann iaf med att se lite på väg mot Gbg och småtjejernas kalas och vädret var på topp denna lördag - förutom när vi var klara med allt firande och de flesta hade rört sig hemåt - då började det att regna ordentligt.. Jo de regnar alltid när vi är på västkusten..
Tjejerna var nöjda och glada över dagen med firanden och paket.. En kompis till Magnus o Angelica köpte med sig pizzor lite senare och Mats slizade upp dem och vi åt och åkte sen ner och badade, jag fick låna en bikini av Angelica och vattnet var ljummet och väldigt underbart skönt - det är inte ofta jag säger så, men nu njöt jag och sjön var liten och behaglig..
Vi åkte hemåt på söndagen tillsammans med Caroline, Wiktor och Haylie i samlad trupp, Netlié tyckte att resan hem till oss tog lite tid..
På måndagen blev de inte så mycket gjort, vi var ute på baksidan (när de gick att vara ute) och åkte sen till Vendelsö gårdsbad och badade - de vi också gjorde under olika tider på dagen var att leta efter en liten taxvalp på 7-8 månader vid namn Lovis om hade rymt från sin dagmatte (vilket jag förstår att hon gjorde, jag hade inte heller velat vara hos henne) Netlié o jag tog Sigrid o gick en sväng, sen gick vi en sväng utan hundar och Alina var med o mötte upp grannen Marianne och senare gick vi en promis i skogen där Enya o Mats var med och efter badet tog Netlié o jag Sigrid med oss o mötte upp Marianne igen och tog ytterligare en promis utan att se den lilla krabaten, men imorse så skrev de på fb att hon kommit hem till ägarinnans dotters kompis som bor borta vid Tornbergavägen nån gång under natten.. När vi stötte på alla de som var ute o letade så blev det ändå så att alla de skulle kanske ta nåt slags hundkörkort enligt både Marianne o mig... Men men nu är den lilla hemma igen och det är det viktigaste.. Joo just de, Netliés ledord under dagen var "vi får inte ge upp utan måste rädda valpen" - vilket jag tyckte var jättebra tänkt av henne.
 
 
 
 

Kommentera här: