1:a advent

Söndag och 1:a advent! Såå härligt att vi har lite snö och kyla! 
Dock så har Sigrid och jag varit ute och hjälpt till att leta efter en hund som sprungit iväg och eftersom hon är en gatuhund från Lettland så är hon inte så sugen på bli infångad och har bara varit hos sina ägare i 3 veckor.. Men skam den som ger sig, ägarna och min granne Gunilla har lite nya saker för sig och får hjälp av en pensionär som fångat in minst 50-tal gatuhundar så nu håller vi tummarna på att Kiwi får komma hem till sin familj igen.
Sigrid var med ute och eftersom det inte är blött ute så är hon verkligen sugen på att vara utomhus och busa lite.. Och hon promenerar!! Det måste jag förmedla till dogwalkern också så att de blir lite längre än runt huset...
Sen har jag även fått en operationstid för att ta bort hennes juvertumör och självklart är de på fredag - samma dag som det är julbord! Fast självklart löser det sig! Det ordnar sig alltid!
 
Kvällen avnjöts av lite syyy-ning, bastubad med dusch och sen lite adventsglögg och pepparkakor!
Nu ser jag fram emot en härlig vecka med massor av nya möjligheter!!
 
Fredags-advents-frukost-bild
 
 
Adventspaket - där någon ska få öppna varje dag!! Så nu hoppas jag på tur!
 
Maken och jag åt lite räkor, ost o kex som fredagsmys!
 
Mamma, Liselotte, Jessica, Lina och jag var i Brännkyrka och lyssnade på konsert på lördagskvällen... De var många Hosianna-låtar och versioner och kanske inte så mycket gamla klassiska sånger som jag längtat efter...
 
1 Liselotte:

skriven

Vi hade en härlig stund tillsammans i kyrkan fastän det blev lite mycket av Hosianna 😁
Kram kram

Kommentera här: