Swish Swish säger veckan

Och idag är de torsdag! Jag trodde denna vecka skulle va lite lugnare eftersom det är sportlov, men de verkar inte som de 🤨
Det är lite mycket som händer på jobbet eftersom projektet snart är slut och ska hanteras av mig i förvaltning! Hua! 
Men förutom jobb så var Sigrid o jag på massage och laserbehandling igår onsdag i Ösmo, trevligt att va där, pratar lite allmän med Eva (massage tjejen) o säger att för många år sedan skjutsade maken och jag hem en arbetskollega från Ericsson/HP åt de här hållet, men kommer inte ihåg exakt var han bodde. Vi fortsätter prata om att has fru var tvilling o han byggt huset själv - då säger Eva - de är de här huset o tvillingsyrran bor kvar bredvid... Världen är liten.. Väl hemma igen så letar jag efter honom på Facebook för att komma fram till att han avslutat sitt konto.. Jaja, vi åker o promenerar med hundarna, kollar på ny dammsugare på Elgiganten - utan att köpa nån, åker vidare till Maxi (favorit stället) och hittar en dammsugare som har lägre ljud än de andra och ändå bra YES! Jag går för att ta yoghurt och boom - vem står där om inte Ronney (han vars hus jag varit inne i och letat efter på FB) - hur är oddsen liksom!? Han har träffat en ny som han flyttat in hos och vi pratar lite allmänt.. kul att se honom och dessutom samma dag när jag var i hans hus hehe..
Ändå, så Sigrid var jätteduktig och lugn när vi kom till huset och gick i la sig på bädded där hon fick behandlingen och var tålmodig hela tiden - även om de var jobbigt för henne flera gånger...
Nu kanske de blir invigning av den nya dammsugaren idag om jag kommer hem tidigt och hinner gå ut när det är ljust...
Efter Maxi så hämtade jag mamma för att hon ska skriva på en fullmakt så att vi kommer lite närmare avslut för pappas  dödsbo.
Iallafall så har mamma hört om ett vin som han KarlJan eller vad han heter tipsat om, de hade inte de är vinet i Handen så mamma skulle köpa när hon åkte till stan nån gång.. Jag fotar lappen ifall jag skulle gå förbi nåt bolag o handla vinet, för att ha koll på vad jag skulle leta efter kollar jag vinet på nätet efter att ha kört hem mamma och börjar fnittra för mig själv - det är ett rödvin! Morsan dricker inte rött så jag får ringa upp och skratta ihop med mamma ❤️ Vi får helt enkelt tänka om!


1 Jessica:

skriven

Ha ha, det kanske är kanongott! Så det vinet måste ju provas 😁

Kommentera här: