Härligt de här med att leva livet...

Att livet kan vara så underbart, men ändå så skört... Det gäller att ta tillvara på alla ögonblick som ges och njuta av stunden...
Så idag tog jag sovmorgon och gick upp 7.20, maken tog hundarna, smarrig frukost och sen baka lite Silviakaka https://www.lindasbakskola.se/2017/01/25/silviakaka-2/
innan jag ska hälsa på mamma, såklart klämde jag in en "krämig avokadopasta" https://blogg.amelia.se/fridasbakblogg/2017/02/13/kramig-avokadopasta/ till lunch också...
 
Så nu sitter jag och väntar på att kaffet ska rinna klart och sen ska jag faktiskt - hör o häpna - smaka Silviakakan och bedömma den istället för att ge en bit till maken för att slippa smaka själv... Fast jag kan säga direkt att det inte var något för mig... Jag håller mig till kaffet..
 
Vi har hunnit med att vara i Enköping 2 gånger denna vecka, först i tisdags så åkte vi och lämnade Madicken bilen för att nåt skulle fixas och sen åkte vi och hämtade tillbaka henne i fredags.
 
Maken tömde dammen igår och det blev hela 8 salamandrar som tillfälligt fick byta bostad, Lina var här och hjälpte till med dop för alla 8 - dock så kommer jag inte riktigt ihåg vad hon döpte dem till.. Sebastian, Antony, Tobbe, Jonas, Roger, Sixten och Bertil - de kommer jag ihåg...
Sen följde Lina med upp till Huddinge, där mamma tillbringat tid sedan i torsdags när Jessica följde med henne in... Hon har inflammation i tarmfickor och får dropp och antibiotika intravenöst, förhoppningsvis får hon komma hem imorgon måndag - om hon kan äta antibiotika i tablettform och få behålla den. Så vi håller tummar och tassar här hemma...
 
Annars är det 2 jobbveckor innan semestern (där planerna har blivit lite förändrade igen) så jag längtar och hoppas att vädret håller i sig... Det jag längtar efter är att vara ledig och jag har ändå fått liiiite ledighetskänsla eftersom jag börjat baka igen (undrar bara vem som kommer äta?!)
 
Igår här hemma så blev det lite dansk-inspirerat till middag.. Vi (ok läs jag) gjorde smörrebröd och smarrade på.
Senare på kvällen kom Lina, Liselotte och Jesper och frukt-fikade och skulle kolla in om alla 8 salamandrar hade inflyttningsfest - de hade det och ingen av oss blev bjuden..
Sen kom även Anneli o Harry, som inte hade ätit middag och köpte med sig pizza - så det blev lite fullt hus och vi satt ute till typ 22.30-ish och sen blev de sängdags.
 
 

Kommentera här: