Snö sista mars!!!

Joo, det är faktiskt sant!! Jag trodde vi hade fixat snön klart och att våren verkligen var närvarande! Tji fick jag! Förhoppningsvis så lägger de sig väldigt fort och att solen dyker upp och bjuder in våren!
Det var inget jag hade planerat eller vill - jag vill ju att mina vitlökar ska fortsätta och växa, jordgubbarna hinna växa till sig lite (så att inte några rådjur äter upp dem) och att jag skulle kunna plantera ut de växter och örter jag har uppe i Carolines gamla rum, men får nog vänta lite till.. Kanske nästa helg...
Ja, imorgon är det 1 april 2019 och dagen då man får luras - inte för att jag är så utstuderad att jag planerar nåt - kanske mera för att jag själv inte ska bli lurad!
Tågen ska även stanna i Vega from imorgon så jag vet inte hur mycket extra tid det tar för mig att komma till jobbet, fast jag tänker nog ta ett extra tåg så då kanske det inte stannar i Vega heller... De märker vi imorgon och jag har dessutom möte till 17 imorgon så jag tänker inte "springa iväg" tidigt till jobbet.
Igår satt vi ute och solade, de håriga tjejerna och jag och tyvärr blev det lite fel och Sigrid bet Enya i örat - inte bra alls och väldigt synd om Enya - det blev sårtvätt och lite salva för att hålla det rent och jag blev JÄTTEIRRITERAD över situationen.
Det var inbokat grillning (jag tror faktiskt att det var Jesper som gav idén och inspirationen till detta) och vid 15-tiden så dök underbara människor upp... Johnny, Emma, Liselotte, Thomas, Jonas (Emma kom lite senare), Lina, Lexus, Pontus, Jesper, Joakim, mamma, Carro, Wiktor, Haylie, Marie o Tommie (Haylies farmor och farfar) och Ofelia var ju redan här eftersom Mats hämtade henne tidigare. 
Grillen gick varm, det var korv, kött, ost, kokt potatis, potatisgratäng, bröd o smör - massor av smarr - men ändå så mycket som alltid blir över... Det finns rester i vårt kylskåp och Lina gjorde mat till Tobias som inte var med...
Gårdagens hundpromenad tillsammans med Liselotte, Lina, Lexus, Carro, Ofelia, Enya, Sigrid och mig bjöd på de första tussilago jag sett! (Utan att swisha förbi i bilen alltså)
 

Kommentera här: