Ny dag ny vecka nya positiva tankar

Ja, det är så att detta är den första dagen av resten av ditt liv och du har möjlighet att välja vilken tanke du vill ha... 
Det är en glädjedag och vi själva får skapa vårt innehåll i denna dag!
Självklart finns det många yttre påverkan, men jag kan välja min egna tanke..
Måndag och på väg till tåget hade jag 2 tankar, hinner jag (utan att stressa) till tåget 6.51 så tar jag det och hinner jag inte så köper jag kaffe hos #vimmelochpannkaka. Jag hann inte utan gick till frukost vagnen och då fick jag träffa sonen till ägarinnan, han hjälpte sin mamma denna vecka och hade hoppat av gymnasiet för "han inte kände att det var rätt i hjärtat" - jag blev imponerad av att han direkt satt sig mot strömmen, dock så gäller de att vara företagsam och komma på en lösning, antingen en ny linje eller annan försörjning. Jag gav honom en komplimang för att han valde efter sitt hjärta och önskade honom lycka till! (Som tur är så bor han hemma och hans mamma hjälper honom, men han sa också att han inte var van att leva i lyx o flärd utan att man behövde jobba för försörjningen) 
Jag hade som vanligt dåligt samvete för att lämna Sigrid och önskar att jag hade ett jobb där hon kunde vara med eller tillbringa tid på dagis med andra hundar istället, men riktigt där är vi inte. Hon sörjer även Enya (som vi alla i familjen gör, men det är nog mest märkbart på Sigrid)
Imorgon så är de kurs för mig igen, 2:a tillfället och jag ser fram emot det... På torsdag ska sen Sigrid och jag gå på Nose work - med andra hundar!
Njut av livet - det går inte i repris! 
Bjuder på bild av gårdagens hemmagjorda kroppkakor!


Kommentera här: