Första maj blomma!!!??

Hörde på radion att idag ska de släppa första maj blomman och det var ett vårtecken!!! Hua vårtecken i januari... Jag tror att det kommer en kylknäpp i typ februari/mars även om de inte skulle komma snö... Visst, jag skulle verkligen klara mig utan kylan och snön, men snön lyser upp lite och det kan förgylla tillvaron för alla barn som kan va ute och busa för att sen gå in och dricka varm choklad med grädde - barndomsminnen....
Igår tog vi bort Sigrids bandage över såret OCH det var mycket större än jag trott OCH jag kommer inte att lägga ut bild här... Nu är de bara att hålla rent och tvätta och lufta och ha kompress och och och... Jag är glad att operationen gick bra och hon är henma, men rehab och vila blir längre än 2 veckor som veterinären sa... Visst kanske såret läkt och allt är bra, men jag tror ändå att vila o korta promenader och inget bus kommer få fortsätta ett tag till.... Jaja...
Nu är jag på väg till jobbet och förlitar mig på Lina även idag... fast jag ska åka hem tidigare och hoppas Lina överraskat mig med kakor hehe...
Igår kom även inbjudan till Ericsson/HP's reunion - att träffa gamla kollegor på den årliga träffen.... Jag skrev kanske... Måste kolla kursdatum först...
Och jag har en plan till lördag - sovmorgon, frukost i lugn o ro... O sen antingen rensa ut kläder (Liselotte kanske kan hjälpa) och/eller sy en ny klänning till mig o kanske nåt till Gråbo-brudarna.....
Lite bild från gårdagens"middag" små plock o lite vin (!) - sen middag alltså...





Kommentera här: