Onsdag i virustiden

Ja, jag är faktiskt hemma idag också - och har idag börjat nysa som toppen på isberget.... Febern är nog lugn, både bihålorna och huvudvärken finns kvar och min yngsta dotter har rätt, jag borde sökt vård för länge sedan för att utreda varför det aldrig riktigt släpper taget om mig...
Förutom det så tillbringar jag tid i soffan och har mysigt sällskap - som tur är annars hade jag blivit ännu mer tokig än vad jag redan är...
 
Jag såg i en tidning frågan - "har du det bättre nu än för 10 år sedan" - och började såklart fundera hur livet såg ut för 10 år sedan... 
För 10 år sedan hade jag mitt första barnbarn på väg så det var ju stor lycka, huset jag bor i bodde jag i även för 10 år sedan, jag jobbade på ett helt annat företag och gjorde andra saker - idag har jag "friare" jobb, frihet under ansvar, mannen är samma nu som då, min yngsta dotter bodde hemma, jag har bytt bilar sedan dess - dock varit inom Skoda familjen. 
Min underbara pappa levde och mådde mycket bättre, landet var utan fuktskada och behövde inte åtgärdas (åtgärderna pågår just nu) 
Maya min Maya var 2 år och Enya min Enya flyttade in till oss 
 
 
Då fanns ingen tillstymmelse till Corona virus, men HIV och SARS var väl liknande - dock i mycket mindre skala... Och jag trodde faktiskt inte att jag skulle uppleva detta som pågår nu - att alla är i karantän och smittan sprids otroligt fort. 
 
Jag håller tummarna för att viruset snart blåser över fort och att livet går till baka till "normalt" (vad nu det är som är normalt)
 

Kommentera här: