Söndag...

... så var vi ute o sparkade boll på baksidan, sambon, jag o Maya.. Rätt va de va så kom bollen in bakom vår eldningstunna och jag går dit för att hämta den och Maya springer därifrån med svansen mellan benen och jag ser bara att hon är svartprickig... DÅÅ börjar de surra runt mig och jag skriker till sambon: Ta bort det svarta från Maya... Det är getingar... Han slår bort dem och jag försöker få bort de jag har på mig... Maya blir mör och vill bara gå och gömma sig och jag blir jätterädd!! Jag hinner få ett stick och det svider som 17 och när jag går igenom Maya så har hon minst 10 st gaddar kvar.. Huuaaaliiigen.. Om mitt enda gjorde ont, vad gjorde inte hennes då!?!?! Hon var inte pigg och jag ringde syrran o frågade om hon visste vad jag skulle kolla efter och sökte på nätet... Det som skulle hållas koll på var andningen och även öronen (tydligen så kan de krypa ner där, men hittade inga). Vi fick i henne vatten och tillslut tog hon emot ett grisöra och svullnaderna gick ner... pust!!! Vi var ute på en kort promis sen för att hon skulle ta det lugnt och vi lämnade henne inte ensam... Som tur var så gick allt bra, men jag vet inte ännu om hon vill springa ute o spela boll med tanke på det.. Jag ska prova idag eller imorrn tänkte jag...

Ooo jag var såå orolig för min lilla bebis... Som tur var så gick allt bra, men hon hade nog ont...

Kommentera här: