Long time no blogganden...

Jag har helt enkelt inte prioriterat detta nu, mycket som händer och såklart har jag dåligt samvete för att tjejerna är ensamma för länge medan vi jobbar, självklart är jag JÄTTENÖJD med vår nya dogwalker Marika - vilken skillnad mot de som var förut, den här härliga tjejen gillar djur och vill använda mjuka sätt och samarbeta med hundarna - istället för de andra som i princip drog Sigrid runt huset.. Därför är jag jätteglad för henne och samtidigt jätteglad när jag är hemma tidigt och vädret är bra så vi kan vara ute och umgås lite..
 
Veckan har flutit på och jag hade "dialogsamtal" på jobbet - lite jobbigt med att den personen inte är speciellt bra på de han gör utan är mest obekväm i diskussionen och sedan så är hans starka sida inte integritet, utan pratar gärna vitt o brett om vad andra gjort osv... Det blir ju dessutom litet hån mot mig när jag anser att jag vet hur man behandlar andra människor i sådana samtal/möten och hur man sätter personen i centrum - men det är ju jag :)
Iaf så gick mötet bra, jag fick säga de jag ville mellan hans "skvaller".. Jag är nöjd!

På torsdagen så va de verkligen ingen vanlig dag för Tobias fyllde 25 år!! Alltså - vad tiden går fort! Jag hämtade upp mamma och så åkte vi dit och fika. (Mats va hemma med de håriga tjejerna, för han var inte så pigg) Jag köpte en kaffebryggare till honom - sån som jag har och det går att programmera så kaffet är klart när man går upp! Men han hade en i kartong så han får väl byta eller nåt..
Och på fredagen så var det bestämt att jag skulle hämta upp mamma efter jobbet så jag hade tagit bilen till Handen och parkerade i garaget - såklart var det fel på både tvärbana och tåg så jag hämtade upp mamma ca 1 timme senare än planerat, men jag sms:ade och berättade status.
När mamma och jag väl kom hem så hade maken dukat fram massa smarrigheter att äta och prata till...
Räkor, havskräftor, krabbklor o lite bröd... och såklart vin till :)
Mamma var jättesnäll och undrade om de inte var jag som köpte en sån där nötknäppare som skulle va bra och ha för Mats till krabbklorna - så jag gick snällt och hämtade hans julklapp som han då fick i förskott :) 
Jag är jättenöjd att den kom till användning och maken var också jättenöjd och mamma kände sig dum, fast det behöver hon verkligen inte göra. Det var mysigt att mamma sov kvar, hon och jag sov i Angelicas rum och så var ju Sigrid med på ett hörn också.. Vid mina fötter...
Lördagen så skjutsade jag hem mamma och sen hem igen och röjde hemma - det är alltid skönt att få rensa och städa lite hemma och det var dessutom ljust ute!! Carro ringde och frågade om vi skulle va hemma för hon och Haylie skulle komma förbi och äta med oss.. De dök upp vid 16.30-ish och vi åt oxfilé och potatisgratäng, fast Hallonkan var inte riktigt så matglad som vanligt (hon var ju sjuk natten till torsdag)
Liselotte och Lina dök upp en sväng och vi satt och pratade och mös lite.. Alltid lika roligt att ses!
På söndagsmorgonen gick jag upp straxt efter 7 och gick ut med tjejerna, det var 0-gradigt... Kyligt, men skönt! och sen bakade jag lite drömmar, samtidigt som tvättmaskinen snurrar.. Och sen hitta jag en annons som jag messade på och åkte och hämta efter kak-baket, en snabbis förbi Maxi och sen hem o ut med de håriga juvelerna - jag njöt verkligen av vädret medan de håriga njöt av hästbajs... 
Johnny ringde och han o barnen kom förbi, jag kastade ihop lite muffins och de lunchade lite och sen fikade vi, de hjälpte till med att dra kvistar och elda lite innan de åkte hem... Alltid lika roligt att ses!
Sen blev det lite toning i håret - mörkare än vanligt, men de går att tvätta bort.. Väntar på att jag ska få boka in ny tid för klippning och kanske en ny färg i håret.. 
Nu är det soffläge och lite mör i kroppen och snart krypa till kojs och lyssna på nån bra bok..
Nu blir det bildspel... :)
 
 
 
 
 
1 Lisa:

skriven

Härligt med nya dogwalkern. Skönt när man vet att juvelerna blir ordentligt omhändertagna.
Tack för myset i lördags. Vi syns på lördag igen, om inte tidigare. Puss 💖

Kommentera här: